כך תשמרו על תזרים המזומנים במהלך תקופת הקורונה

שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
שתף בלינקדין

האם תזרים המזומנים הנוכחי שלכם מנוהל כראוי? אם לא הצבתם את הניהול הכלכלי שלכם בראש סדר העדיפויות עד כה, ייתכן שאתם מתקשים להתנהל כראוי ונקלעים שוב ושוב לחריגות וקשיים כלכליים בעסק. אז איך שומרים על תזרים מזומנים אפקטיבי לאורך תקופת הקורונה? 

יש לי בעיה בתזרים: מה לעשות?

התזרים הוא תנועת הכספים שמתרחשת לעסק וממנו. כאשר התזרים מנוהל באופן שבו ניתן להבין מהי הנזילות ומהן ההוצאות הצפויות, אפשר לקבל החלטות מושכלות בנוגע למהלכים עתידיים ולתמרן במצב של חריגות או עודפים. אם נקלעתם למצוקת תזרים בשלב מסוים במהלך הקורונה, מומלץ שתימנעו כעת מכל פעולה בעלת משמעויות כלכליות, הקפיאו הוצאות שניתן להקפיא וצרו היערכות חדשה שתתאים למצבכם הנוכחי ולשינויים שהתרחשו במשק. 

שיפור תזרים מזומנים במהלך הקורונה

אם נקלעתם לתקופת משבר הקורונה עם תזרים בעייתי, ייתכן שתוכלו לשפר אותו בכמה דרכים: 

"סגירת ברזים" – מעבר על הוצאות העסק ובדיקה על מה ניתן לוותר מההוצאות (אולי אפשר להעביר את העובדים לעבודה מהבית ולשכור משרד לפגישות בלבד? אולי להתמקח עם הספק על המחיר? מומלץ לעבור על פירוט הויזה והאשראי ולראות כמה גובים מכם).

התנהלות בנקאית נכונה – למשל הקטנת החזרים חודשיים על ההלוואות (תוך בדיקה שסך הריבית אינה מתייקרת כתוצאה מהקטנת ההחזר), בדיקת תמחור (זכרו שלא תמיד המחיר הוא הסיבה שקונים מכם וגם לאמינות, השירות, חוויית הקנייה והייחודיות שלכם יש חשיבות בקרב הלקוחות), שינויים בשיטת העבודה שתכלול הליכי גבייה יעילים, מעבר לספקים שמציעים מחיר נמוך יותר, הטבות וכד'.  

בדיקת זכאות למענקים מהמדינה – הגישו בקשה למענק רק במידה ואתם אכן זכאים משום שאם לא, תידרשו להחזיר את הסכום בסופו של דבר בתוספת ריבית והצמדות. בנוסף, יש לשים לב שכל המענקים פטורים ממע"מ, אינם נכללים במחזור עוסק פטור, כולם חייבים במ"ה וחלקם חייבים בתשלום ביטוח לאומי.

גמישות עסקית וביצוע שינויים ארגוניים

ככל שתישארו יצירתיים, חיוביים וגמישים יותר ברמת ניהול ותפעול העסק שלכם, תוכלו לקבל החלטות כלכליות טובות גם בשעה שמשבר הקורונה עדיין נמשך. עסקים רבים זיהו את הקורונה כזמן לשינויים במתווה העסקי כך שהקהל עדיין יוכל להמשיך ולצרוך מהם: מתן שירותים אונליין, הקמת מוקד טלפוני, משלוחים עד הבית, פעילות אינטנסיבית יותר דרך כלים כמו ווצאפ, זום ופודקאסטים וכל רעיון אחר שיוכל לאפשר לכם לשמור על תזרים המזומנים, בד בבד עם ההנחיות וכמובן בריאותכם האישית.

איך אני אוכל לעזור לכם?

כרואת חשבון שמפקחת על ההתנהלות הכלכלית שכרוכה בתפעול העסק שלכם, אוכל לעזור לכם במגוון רחב של פעולות הנוגעות לתזרים ולמצוא את כל האפשרויות שנכונות לכם: היכן לקצץ ולחסוך, היכן להגדיל את ההכנסה והיכן לבצע שינויים ארגוניים. נוכל לחשב ולתכנן את הוצאות השנה הקרובה מתוך ראייה טובה יותר של המשבר, לבקר כל פעולה שבוצעה ולהחליט האם היא יעילה לתזרים כפי שציפינו ולספק לכם מרחב נשימה ובטחון כלכלי מוגבר, גם כשהמשבר יהיה מאחורינו. 

בנוסף תוכלו לשכור את השירותים הנלווים שלי, "שירותי CFO – ניהול כספים במיקור חוץ" ואני אבצע לכם את כל עבודת הכספים בחברה – מתזרים מזומנים ועד העלאת ההוצאות לבנק. כל שתצטרכו לעשות הוא לחתום מהנייד על ההוצאה לאחר שאשרתם אותה.

לוגו של וואטסאפ זמינים בווטסאפ

הרשם לקבלת עדכונים במייל

דילוג לתוכן